lakiernik

Każdy, kto miał swój samochód wie, że raz na jakiś czas niestety trzeba odwiedzić z nim lakiernika. Powody są różne. Zazwyczaj usługi lakiernika mają na celu ukrycie uszkodzeń po stłuczce lub przetarciu auta o słupek podczas parkowania. Czasami jakiś element samochodu zaczyna rdzewieć i lakiernik jest niezbędny po odebraniu elementu od blacharza. A czasami po prostu niektórzy właściciele mają kaprys, by zmienić kolor samochodu na inny. W każdym z powyższych przypadków auto należy oddać w dobre ręce, by mieć pewność, że nowy lakier będzie wyglądał pięknie i trzymał się długo.

 

Najpierw piaskowanie

Lakiernictwo samochodowe obejmuje nie tylko malowanie danego elementu na nowy kolor, ale przede wszystkim usunięcie z niego starych powłok. Jedną z najskuteczniejszych metod jest piaskowanie. Na czym ono polega? Daną część samochodu traktuje się specjalną dyszą, z której pod ciśnieniem wydobywa się bardzo drobny piasek. Piasek delikatnie ściera stare warstwy lakieru i usuwa ze zderzaka rdzę i brud. Ta metoda jest nie tylko bardzo skuteczna, ale również niezwykle subtelna. Nie uszkadza ona elementów samochodu i nie pozostawia na nim rys. Piaskowanie za to sprawia, że powierzchnia danego elementu staje się minimalnie chropowata, przez co nakładane warstwy farby lepiej się jej trzymają. Piaskuje się wiele części samochodowych: od zderzaka, przez maskę, aż po felgi. Piaskowanie jest szczególnie polecane przy wymianie lakieru w oldtimerach, które trzeba traktować szczególnie delikatnie przy usuwaniu starych powłok farby.

Lakierowanie

Dopiero wtedy, gdy dany element jest solidnie oczyszczony, można go poddać malowaniu. Warto zlecić to doświadczonej firmie dysponującej profesjonalnymi komorami do malowania. Niestety, aby malowanie przyniosło zamierzony efekt, muszą być spełnione określone warunki w pomieszczeniu. W Polsce niestety funkcjonuje wielu lakierników z komorami do malowania zbudowanymi na własną rękę. Chociaż oferują oni niskie ceny usług, ich jakość jest zazwyczaj zatrważająco niska.